Výše uvedený citát se vztahuje nejen na Váše podnikání, ale i na Váš dokonalý web. Následující doporučení jsou osvědčená a vycházejí z principů, zavedených japonským výrobcem automobilů Toyota po druhé světové válce.

 

 

STANOVIT CÍL

I když cítíte, že Vaše webové stránky "nejsou to pravé ořechové", často máte jen mlhavou představu, jak si "to pravé ořechové" představujete. Správným krokem v tomto případě je odpovědět na tuto otázku: Co od svého webu v tuto chvíli očekávám nejvíc? Cíl by měl být co nejhmatatelnější, čili nikoliv "modernější design" či "hezčí barvy", ale spíš "více návštěvníků" či "méně předčasných opuštění". Např. více návštěvníků vyžaduje zaměřit se na propagaci webu pomocí SEO či PPC, méně předčasných opuštění může vyžadovat zpřehlednění stránek.
Během stanovení cíle je třeba pomyslet na to, jak jeho splnění hyhodnotit (krok 3).

 

 

ZAJISTIT REALIZACI

Realizace se má zaměřit na stanovený cíl a řešit konkrétní problém. Soustředěním se na cíl zajistíte, že svoji pozornost a rozpočet investujete správným směrem a že řešíte to, co vás v daný okamžik zajímá nejvíce.
Součástí realizace může být i implementace nástrojů, umožňující splnění cíle vyhodnocovat a analyzovat, např. Google analytics.

 

 

VYHODNOTIT SPLNĚNÍ CÍLE

Většinou pomocí nástrojů jako je Google Analytics lze zjistit, jak se vyvíjí splnění cíle. Např. zda web začíná přitahovat více návštěv či kolik návštěvníků ho opouští ihned potom, co na něj přijdou.

 

 

ROZHODNOUT CO BUDE DÁL

Tento krok je poslední jen ve chvíli, kdy váš web dosáhne dokonalosti, takže ve skutečnosti nikdy, bohužel ;) Dobrou zprávou však je, že díky tomuto kroku zjistíte, na co byste měli dál zaměřit, čili je to příprava na krok 1 a další zlepšení Vašeho webu.